REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
funkcjonującego na stronie internetowej www.drekon.pl prowadzonego przez Drekon Kondys spółka jawna z siedzibą pod adresem 34-600 Limanowa ul. Fabryczna 11, NIP 7372251073, REGON 540974356, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0001157464, której dokumentacja rejestrowa przechowywana jest w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
§ 1 Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy działający pod adresem www.drekon.pl, prowadzony jest przez Drekon Kondys spółka jawna z siedzibą pod adresem 34-600 Limanowa ul. Fabryczna 11, NIP 7372251073, REGON 540974356, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0001157464, której dokumentacja rejestrowa przechowywana jest w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, zwaną dalej jako „Sprzedawca”.
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy pod adresem e-mail biuro@drekon.pl lub pisemnie na adres wskazany w ust. 1.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w tym zasady składania zamówień, zawierania umów sprzedaży, dostarczania produktów, płatności, prawa do odstąpienia od umowy oraz postępowania reklamacyjnego.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści przez Użytkownika.
- Każdy Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz polityką prywatności dostępną na odrębnej zakładce strony internetowej.
- Definicje:
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca zakupów w Sklepie.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonującą zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.drekon.pl
- Produkt – wytworzony przez Sprzedawcę przedmiot (rękodzieło) dostępny do zakupu w Sklepie.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktu.
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu, a w szczególności prowadzenie Konta Klienta, formularz kontaktowy, Newsletter.
- Konto Klienta – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
- Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na umożliwieniu subskrybowania i otrzymywania informacji o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie.
§ 2 Zasady korzystania ze Sklepu
- Korzystanie ze Sklepu odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz polityce prywatności.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym do składania Zamówień, niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich Sprzedawcy i osób trzecich.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 3 Konto Klienta
- Klient ma możliwość zarejestrowania Konta Klienta w Sklepie. Rejestracja Konta nie jest obowiązkowa do złożenia Zamówienia, chyba że Sprzedawca wyraźnie zastrzegł inaczej.
- Rejestracja Konta następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w Sklepie.
- Klient uzyskuje dostęp do Konta po podaniu loginu i hasła. Klient jest zobowiązany do zachowania poufności loginu i hasła.
- Klient może w każdej chwili usunąć Konto Klienta poprzez wysłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy.
§ 4 Składanie i realizacja Zamówień
- Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
- W celu złożenia Zamówienia Klient wybiera Produkty w Sklepie przez dodanie ich do koszyka.
- Po dodaniu Produktów do koszyka Klient kontynuuje proces składania Zamówienia poprzez przejście do formularza zamówienia.
- W formularzu zamówienia Klient podaje dane niezbędne do realizacji Zamówienia, w tym dane do wysyłki oraz wybiera sposób dostawy i metodę płatności. W przypadku chęci otrzymania faktury, Klient podaje niezbędne dane do jej wystawienia.
- Złożenie Zamówienia następuje poprzez kliknięcie w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub inny równoznaczny przycisk, po uprzednim potwierdzeniu zapoznania się z Regulaminem i Polityką Prywatności.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie złożenia Zamówienia. Potwierdzenie to jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jego otrzymania przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
- Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy, chyba że wybrano metodę płatności za pobraniem. Czas realizacji Zamówienia jest każdorazowo wskazywany przy opisie Produktu lub w potwierdzeniu Zamówienia i jest liczony od dnia zawarcia Umowy sprzedaży (lub od dnia zaksięgowania wpłaty w przypadku płatności z góry).
- Produkty będące rękodziełem mogą charakteryzować się niewielkimi różnicami w stosunku do prezentowanych na zdjęciach, wynikającymi z ich unikatowego charakteru. Różnice te nie stanowią wady Produktu. Zdjęcia w sklepie mają charakter poglądowy.
§ 5 Ceny i metody płatności
- Ceny Produktów podane w Sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT w obwiązującej stawce. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są doliczane zgodnie z § 6 Regulaminu.
- Klient ma możliwość wyboru następujących metod płatności:
- Płatność przelewem tradycyjnym na wskazane w Sklepie konto bankowe Sprzedawcy.
- Płatność elektroniczna za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności. Dostępne metody płatności elektronicznych są każdorazowo wskazane w Sklepie.
- Płatność za pobraniem.
- Szczegółowe zasady korzystania z zewnętrznych systemów płatności określają regulaminy tych systemów.
§ 6 Dostawa
- Dostawa Produktów realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Koszty dostawy są każdorazowo wskazywane w Sklepie w procesie składania Zamówienia. Koszty dostawy zależą od wybranej przez Klienta metody dostawy i wartości Zamówienia.
- Dostępne metody dostawy są każdorazowo wskazywane w Sklepie.
- Przewidywany termin dostawy Produktu do Klienta zależy od wybranej metody dostawy i jest każdorazowo wskazywany w Sklepie oraz w potwierdzeniu Zamówienia.
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą na adres podany w § 1 ust. 1 lub pocztą elektroniczną na adres podany w § 1 ust. 2).
- Klient o którym mowa w ust. 1 może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dotyczy to w szczególności rękodzieła wykonanego na indywidualne zamówienie Klienta, np. z personalizacją).
§ 8 Reklamacja Produktu
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z umową.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- W przypadku niezgodności Produktu z umową, Klient ma prawo złożyć reklamację. Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 1 lub w formie elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy podany w § 1 ust. 2.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać: imię i nazwisko (lub nazwę firmy), adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail, datę zakupu, opis wady Produktu, datę stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne. W celu ułatwienia procesu reklamacyjnego zaleca się dołączenie do zgłoszenia dowodu zakupu (np. paragon, faktura) oraz zdjęć reklamowanego Produktu.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt niezgodny z umową na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia ponosi Sprzedawca.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może żądać:
- naprawy Produktu;
- wymiany Produktu na wolny od wad.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, przy czym odstąpienie od umowy jest możliwe jedynie wówczas, gdy wada jest istotna.
§ 9 Usługi Elektroniczne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługi Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
- Usługi Elektroniczne świadczone są nieodpłatnie, chyba że co innego wynika z opisu danej Usługi.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta zawierana jest na czas nieoznaczony z chwilą dokonania rejestracji Konta.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z formularza kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą zaprzestania korzystania z formularza.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony z chwilą dokonania subskrypcji. Klient może w każdej chwili zrezygnować z Newslettera poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej w ramach tej usługi.
- Klient ma możliwość zakończenia korzystania z Usług Elektronicznych w każdym czasie. W przypadku Usług o charakterze ciągłym (np. Konto Klienta, Newsletter), Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie danej Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym, informując o tym Sprzedawcę.
§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- Konsument ma możliwość skorzystania z mediacji lub sądownictwa polubownego, np. poprzez stałe polubowne sądy konsumenckie.
- Konsument może skorzystać z europejskiej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Konsument może skorzystać z pomocy Powiatowych Rzeczników Konsumentów funkcjonujących w ramach wykonywania zadań powiatów (miast na prawach powiatu) w zakresie ochrony konsumentów.
§ 11 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktu zostaje wyłączona.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, ewentualne spory powstałe w związku z Umową sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Regulamin może ulec zmianie. O zmianach w Regulaminie Sprzedawca poinformuje Użytkowników poprzez publikację na stronie internetowej Sklepu. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni od daty ich publikacji. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w chwili złożenia Zamówienia.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 22 maja 2025 roku.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Drekon Kondys spółka jawna
ul. Fabryczna 11
34-600 Limanowa
NIP 7372251073, REGON 540974356,
KRS 0001157464
e-mail: biuro@drekon.pl
Ja/My(*) …………………………………………..niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*)
umowy dostawy następujących towarów(*) ………………………………….……….
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*) …………….
o świadczenie następującej usługi(*) ……………………………………………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) ……………………………………………………
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ……………………………………………………..
– Adres konsumenta(-ów) ………………………………………………………………..
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
………………………………………………………………………………………………..
– Data ……………………………………………………………………………………….