Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

funkcjonującego na stronie internetowej www.drekon.pl prowadzonego przez Drekon Kondys spółka jawna z siedzibą pod adresem 34-600 Limanowa ul. Fabryczna 11, NIP 7372251073, REGON 540974356, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0001157464, której dokumentacja rejestrowa przechowywana jest w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy działający pod adresem www.drekon.pl, prowadzony jest przez Drekon Kondys spółka jawna z siedzibą pod adresem 34-600 Limanowa ul. Fabryczna 11, NIP 7372251073, REGON 540974356, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0001157464, której dokumentacja rejestrowa przechowywana jest w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, zwaną dalej jako „Sprzedawca”.
  2. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy pod adresem e-mail biuro@drekon.pl lub pisemnie na adres wskazany w ust. 1.
  3. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w tym zasady składania zamówień, zawierania umów sprzedaży, dostarczania produktów, płatności, prawa do odstąpienia od umowy oraz postępowania reklamacyjnego.
  4. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści przez Użytkownika.
  5. Każdy Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz polityką prywatności dostępną na odrębnej zakładce strony internetowej.
  6. Definicje:
    • Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca zakupów w Sklepie.
    • Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonującą zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    • Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    • Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.drekon.pl
    • Produkt – wytworzony przez Sprzedawcę przedmiot (rękodzieło) dostępny do zakupu w Sklepie.
    • Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
    • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktu.
    • Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu, a w szczególności prowadzenie Konta Klienta, formularz kontaktowy, Newsletter.
    • Konto Klienta – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
    • Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na umożliwieniu subskrybowania i otrzymywania informacji o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie.

§ 2 Zasady korzystania ze Sklepu

  1. Korzystanie ze Sklepu odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz polityce prywatności.
  1. Do korzystania ze Sklepu, w tym do składania Zamówień, niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
  2. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich Sprzedawcy i osób trzecich.
  1. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 3 Konto Klienta

  1. Klient ma możliwość zarejestrowania Konta Klienta w Sklepie. Rejestracja Konta nie jest obowiązkowa do złożenia Zamówienia, chyba że Sprzedawca wyraźnie zastrzegł inaczej.
  1. Rejestracja Konta następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w Sklepie.
  1. Klient uzyskuje dostęp do Konta po podaniu loginu i hasła. Klient jest zobowiązany do zachowania poufności loginu i hasła.
  1. Klient może w każdej chwili usunąć Konto Klienta poprzez wysłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy.

§ 4 Składanie i realizacja Zamówień

  1. Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
  1. W celu złożenia Zamówienia Klient wybiera Produkty w Sklepie przez dodanie ich do koszyka.
  1. Po dodaniu Produktów do koszyka Klient kontynuuje proces składania Zamówienia poprzez przejście do formularza zamówienia.
  1. W formularzu zamówienia Klient podaje dane niezbędne do realizacji Zamówienia, w tym dane do wysyłki oraz wybiera sposób dostawy i metodę płatności. W przypadku chęci otrzymania faktury, Klient podaje niezbędne dane do jej wystawienia.
  1. Złożenie Zamówienia następuje poprzez kliknięcie w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub inny równoznaczny przycisk, po uprzednim potwierdzeniu zapoznania się z Regulaminem i Polityką Prywatności.
  1. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie złożenia Zamówienia. Potwierdzenie to jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jego otrzymania przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
  1. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy, chyba że wybrano metodę płatności za pobraniem. Czas realizacji Zamówienia jest każdorazowo wskazywany przy opisie Produktu lub w potwierdzeniu Zamówienia i jest liczony od dnia zawarcia Umowy sprzedaży (lub od dnia zaksięgowania wpłaty w przypadku płatności z góry).
  1. Produkty będące rękodziełem mogą charakteryzować się niewielkimi różnicami w stosunku do prezentowanych na zdjęciach, wynikającymi z ich unikatowego charakteru. Różnice te nie stanowią wady Produktu. Zdjęcia w sklepie mają charakter poglądowy.

§ 5 Ceny i metody płatności

  1. Ceny Produktów podane w Sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT w obwiązującej stawce. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są doliczane zgodnie z § 6 Regulaminu.
  1. Klient ma możliwość wyboru następujących metod płatności:
    • Płatność przelewem tradycyjnym na wskazane w Sklepie konto bankowe Sprzedawcy.
    • Płatność elektroniczna za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności. Dostępne metody płatności elektronicznych są każdorazowo wskazane w Sklepie.
    • Płatność za pobraniem.
    1. Szczegółowe zasady korzystania z zewnętrznych systemów płatności określają regulaminy tych systemów.

    § 6 Dostawa

    1. Dostawa Produktów realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    1. Koszty dostawy są każdorazowo wskazywane w Sklepie w procesie składania Zamówienia. Koszty dostawy zależą od wybranej przez Klienta metody dostawy i wartości Zamówienia.
    1. Dostępne metody dostawy są każdorazowo wskazywane w Sklepie.
    1. Przewidywany termin dostawy Produktu do Klienta zależy od wybranej metody dostawy i jest każdorazowo wskazywany w Sklepie oraz w potwierdzeniu Zamówienia.

    § 7 Prawo odstąpienia od umowy

    1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
    1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą na adres podany w § 1 ust. 1 lub pocztą elektroniczną na adres podany w § 1 ust. 2).
    1. Klient o którym mowa w ust. 1 może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
    1. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
    1. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowę uważa się za niezawartą.
    1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).
    1. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    1. Klient ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
    1. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
    1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów:
      • o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
      • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dotyczy to w szczególności rękodzieła wykonanego na indywidualne zamówienie Klienta, np. z personalizacją).

    § 8 Reklamacja Produktu

    1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z umową.
    1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
    2. W przypadku niezgodności Produktu z umową, Klient ma prawo złożyć reklamację. Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 1 lub w formie elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy podany w § 1 ust. 2.
    1. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać: imię i nazwisko (lub nazwę firmy), adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail, datę zakupu, opis wady Produktu, datę stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne. W celu ułatwienia procesu reklamacyjnego zaleca się dołączenie do zgłoszenia dowodu zakupu (np. paragon, faktura) oraz zdjęć reklamowanego Produktu.
    2. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt niezgodny z umową na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia ponosi Sprzedawca.
    3. Sprzedawca rozpatrzy reklamację Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę.
    1. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może żądać:
      • naprawy Produktu;
      • wymiany Produktu na wolny od wad.
    1. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
    1. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, przy czym odstąpienie od umowy jest możliwe jedynie wówczas, gdy wada jest istotna.

    § 9 Usługi Elektroniczne

    1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługi Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
    1. Usługi Elektroniczne świadczone są nieodpłatnie, chyba że co innego wynika z opisu danej Usługi.
    1. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta zawierana jest na czas nieoznaczony z chwilą dokonania rejestracji Konta.
    1. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z formularza kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą zaprzestania korzystania z formularza.
    1. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony z chwilą dokonania subskrypcji. Klient może w każdej chwili zrezygnować z Newslettera poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej w ramach tej usługi.
    1. Klient ma możliwość zakończenia korzystania z Usług Elektronicznych w każdym czasie. W przypadku Usług o charakterze ciągłym (np. Konto Klienta, Newsletter), Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie danej Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym, informując o tym Sprzedawcę.

    § 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    1. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
    2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
    1. Konsument ma możliwość skorzystania z mediacji lub sądownictwa polubownego, np. poprzez stałe polubowne sądy konsumenckie.
    1. Konsument może skorzystać z europejskiej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr
    1. Konsument może skorzystać z pomocy Powiatowych Rzeczników Konsumentów funkcjonujących w ramach wykonywania zadań powiatów (miast na prawach powiatu) w zakresie ochrony konsumentów.

    § 11 Postanowienia końcowe

    1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    1. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktu zostaje wyłączona.
    1. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, ewentualne spory powstałe w związku z Umową sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
    1. Regulamin może ulec zmianie. O zmianach w Regulaminie Sprzedawca poinformuje Użytkowników poprzez publikację na stronie internetowej Sklepu. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni od daty ich publikacji. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w chwili złożenia Zamówienia.
    1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 22 maja 2025 roku.

    Załącznik nr 1 do Regulaminu

    (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

    Drekon Kondys spółka jawna

    ul. Fabryczna 11

    34-600 Limanowa

    NIP 7372251073, REGON 540974356,

    KRS 0001157464

    e-mail: biuro@drekon.pl

    Ja/My(*) …………………………………………..niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*)

    umowy dostawy następujących towarów(*) ………………………………….……….

    umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*) …………….

    o świadczenie następującej usługi(*) ……………………………………………………

    – Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) ……………………………………………………

    – Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ……………………………………………………..

    – Adres konsumenta(-ów) ………………………………………………………………..

    – Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

    ………………………………………………………………………………………………..

    – Data ……………………………………………………………………………………….